Biuro Turystyczno - pielgrzymkowe Frater
52 322 11 11, 52 322 48 39, 783 800 306
salon@frater.pl biuro@frater.pl

Warunki Uczestnictwa

OGÓLNE WARUNKI UCZESTNICTWA (OWU)

W ORGANIZOWANYCH IMPREZACH

TURYSTYCZNYCH BTP FRATER ADAM ZIELINSKI W BYDGOSZCZY

 

Umowa – zgłoszenie, zwana dalej Umową pomiędzy  Biurem Turystyczno Pielgrzymkowym FRATER Adam Zielinski, zwanym dalej Organizatorem, a  Klientem, zwanym dalej Uczestnikiem zawierana jest na podstawie Ustawy z  dnia 24 listopada 2017r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych  oraz  Kodeksu cywilnego.

 

 

§ 1 Zawarcie umowy

1. Przed zawarciem Umowy – zgłoszenia, zwanej dalej Umową, Uczestnik zobowiązany jest zapoznać się z doręczonymi:

a) Programem Imprezy Turystycznej (Imprezy),

b) Ogólnymi Warunkami Uczestnictwa (OWU),

c) Warunkami Ubezpieczenia,

d) Kopią certyfikatu gwarancji ubezpieczeniowej, które stanowią integralną cześć Umowy,

e)  Informacją dotyczącą zasad przetwarzania danych osobowych

2. Zawarcie pomiędzy Uczestnikiem a Organizatorem umowy o udział w imprezie następuje w momencie podpisania Umowy i dokonania płatności zgodnie z warunkami płatności określonymi w §2 pkt 1.

3.Uczestnik podpisując Umowę z Organizatorem potwierdza, że zapoznał się z Programem Imprezy, Ogólnymi Warunkami Uczestnictwa, Warunkami Ubezpieczenia, Informacją dotyczącą zasad przetwarzania danych osobowych oraz kopią certyfikatu gwarancji ubezpieczeniowej i akceptuje je.

4. Uczestnikiem jest osoba, która podpisała umowę-zgłoszenie  oraz inne osoby wskazane w umowie-zgłoszeniu jako uczestnicy. W takim wypadku Uczestnik podpisujący umowę odpowiada za przekazanie pozostałym uczestnikom treści umowy i  informacji otrzymanych od Organizatora. W przypadku osoby niepełnoletniej Umowę podpisuje jej przedstawiciel prawny. Uczestnik podpisujący umowę-zgłoszenie otrzymuje kopię podpisanej umowy.

5.O udziale w Imprezie decyduje kolejność wpływu zgłoszeń.

§ 2 Warunki płatności

1. Warunkiem zawarcia umowy, o którym  mowa w § 1 pkt 2 jest :

a)  uiszczenie I raty w wysokości  30 % wartości danej Imprezy, z zastrzeżeniem lit. b

b)  w przypadku zakupu Imprezy w terminie krótszym niż  wymieniony w pkt. 2, Uczestnik zobowiązany jest do wpłaty całej należności w chwili podpisania Umowy.

2.  II ratę ceny Imprezy należy uiścić na 30 dni przed rozpoczęciem Imprezy. 

3. Nieuiszczenie II raty w terminie uprawnia Organizatora do odstąpienia od umowy z Uczestnikiem. Oświadczenie o odstąpieniu może  zostać złożone do dnia rozpoczęcia Imprezy.  W przypadku wykonania prawa odstąpienia,  Uczestnik jest zobowiązany do poniesienia opłaty w wysokości określonej w  §  5 pkt. 5, postanowienia pkt.4-6 § 5 znajdują odpowiednie zastosowanie.

§ 3 Ilość uczestników

1. Realizacja Imprezy uzależniona jest od ilości minimalnej uczestników zgodnie z Programem Imprezy Turystycznej. W przypadku gdy wymagana minimalna liczba zgłoszeń dla danej Imprezy nie zostanie osiągnięta, zastosowanie znajdują postanowienia § 6.

2. Połączenie antenowe jest to transfer z określonego miasta w Polsce do wskazanego  w umowie miejsca rozpoczęcia imprezy (wyjazdu autokaru lub wylotu samolotu).  Jest to dodatkowo płatna usługa realizowana przy minimum 4 osobach. Zestawienie cen połączeń antenowych jest załączone w katalogu. Niezrealizowanie połączenia antenowego z powodu nieosiągnięcia liczby minimum 4 osób nie uprawnia Uczestnika do odstąpienia od Imprezy z przyczyn leżących po stronie Organizatora.

 

§ 4 Zmiana  warunków Umowy

1. Organizator może jednostronnie przed rozpoczęciem imprezy dokonać nieznacznej zmiany warunków umowy, o czym jest zobowiązany poinformować Uczestnika w sposób jasny, zrozumiały i widoczny na trwałym nośniku.

2. Organizator, który przed rozpoczęciem Imprezy jest zmuszony:

a) zmienić główne właściwości usług turystycznych nie może spełnić specjalnych wymagań Uczestnika,

b) na które strony wyraziły zgodę

c) proponuje podwyższenie ceny przekraczające 8% całkowitej ceny imprezy turystycznej zgodnie z punktem 10 poniżej powiadamia niezwłocznie o tym Uczestnika na trwałym nośniku.

3. Organizator w powiadomieniu w sposób jasny , zrozumiały i widoczny informuje Uczestnika o:

a) zmianach warunków umowy oraz  ewentualnym wpływie tych zmian na cenę

b) rozsądnym terminie, w którym Uczestnik poinformuje Organizatora o swojej decyzji

c) odstąpieniu od umowy za zwrotem wszystkich wniesionych wpłat i bez obowiązku wniesienia opłaty za odstąpienie od umowy w przypadku braku odpowiedzi Uczestnika w wyznaczonym terminie

d) zastępczej imprezie turystycznej o tej samej lub wyższej jakości i jej cenie, jeżeli taką Organizator proponuje.

4. Uczestnik w terminie wyznaczonym w powiadomieniu, o którym mowa w  pkt. 3,  informuje Organizatora na piśmie, czy:

a)  przyjmuje proponowaną zmianę Umowy albo

b) odstępuje od Umowy za natychmiastowym zwrotem wszelkim wniesionych świadczeń i bez obowiązku ponoszenia  opłaty za odstąpienie albo

c) odstępuje od umowy i przyjmuje zastępczą umowę  proponowaną przez Organizatora.

5. Jeżeli zmiany umowy lub zastępcza impreza turystyczna prowadzą do obniżenia jakości lub kosztów imprezy, Uczestnik ma prawo do odpowiedniego obniżenia ceny.

6. W wypadku rozwiązania umowy zgodnie z ustępami powyżej, Organizator zwraca dokonane wpłaty nie później niż w terminie 14 dni od dnia rozwiązania umowy.

7. Uczestnik w przypadku przyjęcia zaproponowanej zmiany Umowy o wyższej cenie zobowiązany jest uiścić opłaty z tym związane w terminie uzgodnionym z Organizatorem.

8.  Organizator zastrzega sobie możliwość podwyższenia ceny Imprezy po zawarciu umowy w wypadku, gdy jest to bezpośrednim skutkiem zmiany:

a) kursów walut mających znaczenie dla danej imprezy turystycznej,

b) cen przewozów pasażerskich wynikających ze zmiany kosztów paliwa lub innych źródeł zasilania

c) wysokości podatków lub opłat od usług turystycznych objętych umową nałożonych przez podmioty, które nie biorą bezpośredniego udziału w realizacji imprezy turystycznej, w tym podatków turystycznych, opłat lotniskowych lub opłat za wejście na pokład i zejście na ląd w portach oraz na lotniskach. W okresie 20 dni przed datą rozpoczęcia imprezy cena ustalona w Umowie nie może być podwyższona.

9. Organizator niezwłocznie powiadamia Uczestnika na trwałym nośniku w sposób jasny i zrozumiały o zmianie ceny oraz uzasadnia podwyżkę i wskazuje sposób jej obliczenia.

10. Jeżeli podwyżka ceny przekracza 8 % całkowitej ceny imprezy turystycznej , stosuje się postanowienia punktów 2-7. 

11. Uczestnik ma prawo do obniżki ceny odpowiadającej obniżeniu kosztów, o których mowa w pkt.8, które nastąpiło po zawarciu umowy a przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. W przypadku obniżenia ceny Organizator może odliczyć od zwrotu należnego Uczestnikowi rzeczywiste koszty obsługi. Na żądanie Uczestnika Organizator przedstawia dowód poniesionych kosztów obsługi.

§ 5 Odstąpienie od umowy przez Uczestnika

1. Uczestnik ma prawo do odstąpienia od umowy o udział w Imprezie w każdym czasie przed jej rozpoczęciem.

2. Za datę odstąpienia przyjmuje się dzień wpływu pisemnego oświadczenia do Organizatora bądź wystąpienia zdarzenia, o którym mowa w pkt 3.

3. Za odstąpienie od udziału w Imprezie uznaje się także w szczególności: niestawienie się Uczestnika w miejscu rozpoczęcia Imprezy oraz w miejscu wyznaczonych zbiórek bez powiadomienia Organizatora, nieposiadanie przez Uczestnika dokumentów, o których mowa w § 9 pkt 4 uniemożliwiające udział w Imprezie 

4. W wypadku odstąpienia przez Uczestnika od umowy z przyczyn leżących po jego stronie, Uczestnik jest zobowiązany do zapłacenia opłaty za odstąpienie na rzecz Organizatora w wysokości określonej w punkcie

5. Opłata za odstąpienie podlega potrąceniu z wpłaty dokonanej przez Uczestnika lub w przypadku, gdy jej wartość przekracza wpłaconą kwotę odstępujący dokonuje dopłaty różnicy - do pełnej wysokości opłaty za odstąpienie.

5.1. Opłaty za odstąpienie od umowy przez Uczestnika wynoszą:

• 30% ceny Imprezy przy odstąpieniu na 45 i więcej dni przed rozpoczęciem Imprezy;

• 40% ceny Imprezy przy odstąpieniu pomiędzy 44-31 dniem przed rozpoczęciem Imprezy;

• 50% ceny Imprezy przy odstąpieniu pomiędzy 30-21 dniem przed rozpoczęciem Imprezy;

• 60% ceny Imprezy przy odstąpieniu pomiędzy 20-14 dniem przed rozpoczęciem Imprezy;

• 70% ceny Imprezy przy odstąpieniu pomiędzy 13-7 dniem przed rozpoczęciem Imprezy;

•  90% ceny Imprezy przy odstąpieniu na 6 i mniej dni przed rozpoczęciem Imprezy lub jej nie rozpoczęciu;

6. Opłaty wskazane w punkcie 5 uwzględniają spodziewane oszczędności kosztów i spodziewany dochód z tytułu alternatywnego wykorzystania danych usług turystycznych, a zatem są odpowiednie i uzasadnione.

7.  Uczestnik może odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej przed rozpoczęciem imprezy turystycznej bez ponoszenia opłaty za odstąpienie w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności występujących w miejscu docelowym lub jego najbliższym sąsiedztwie, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego. Uczestnik może żądać wyłącznie zwrotu wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez odszkodowania lub zadośćuczynienia w tym zakresie. Organizator dokonuje zwrotu poniesionych opłat i wpłat w terminie 14 dni od dnia rozwiązania umowy lub innym terminie określonym przez obowiązujące przepisy prawa. 

§ 6 Rozwiązanie umowy przez Organizatora-odwołanie Imprezy

1. Organizator   może odwołać Imprezę i rozwiązać umowę   dokonując pełnego zwrotu  Uczestnikowi wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez dodatkowego odszkodowania lub zadośćuczynienia, jeżeli:

a)  liczba osób, które zgłosiły się do udziału w imprezie turystycznej, jest mniejsza niż minimalna liczba osób podana w Programie Imprezy Turystycznej stanowiącym integralną część Umowy, a Organizator powiadomił Uczestnika o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie nie później niż na:

- 20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej ponad 6 dni,

- 7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej 2-6 dni,

- 48 godzin przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej krócej niż 2 dni, lub

b)  Organizator nie może zrealizować umowy   z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności i powiadomił Uczestnika o rozwiązaniu umowy niezwłocznie - przed rozpoczęciem imprezy turystycznej.

2.  Organizator   dokonuje zwrotu poniesionych opłat i wpłat w terminie 14 dni od dnia rozwiązania umowy.

§ 7 Niezgodność z umową

1.   Organizator ponosi odpowiedzialność za wykonanie usług turystycznych objętych umową o udział w imprezie turystycznej, bez względu na to, czy usługi te mają być wykonane przez organizatora czy przez innych dostawców usług turystycznych.

2.  Uczestnik zobowiązany jest zawiadomić Organizatora o stwierdzeniu niezgodności niezwłocznie, w miarę możliwości w trakcie trwania imprezy turystycznej, z uwzględnieniem okoliczności danej sprawy.

3. Jeżeli którakolwiek z usług turystycznych nie jest wykonywana zgodnie z umową, Organizator usuwa niezgodność, chyba że jest to niemożliwe albo wiąże się z kosztami, które są niewspółmiernie wysokie w stosunku do zakresu niezgodności i wartości usług turystycznych, których one dotyczą. W przypadku nieusunięcia niezgodności  Uczestnikowi przysługują uprawnienia przewidziane ustawą  o obniżenie ceny lub rekompensatę za szkodę.

4. Jeżeli Organizator nie usunie niezgodności w rozsądnym terminie wyznaczonym przez Uczestnika, Uczestnik może dokonać tego sam i wystąpić o zwrot poniesionych, niezbędnych wydatków. Uczestnik nie jest zobowiązany do wyznaczenia terminu, jeżeli Organizator odmówi usunięcia niezgodności lub gdy z okoliczności wynika, że niezgodność powinna być usunięta niezwłocznie.

5. Organizator, który w czasie trwania danej imprezy turystycznej nie wykonuje przewidzianych w umowie o udział w imprezie turystycznej usług stanowiących istotną część tej imprezy, jest obowiązany, bez obciążania Uczestnika dodatkowymi kosztami, wykonać w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenia zastępcze, również w przypadku, gdy uzgodniony w umowie o udział w imprezie turystycznej powrót Uczestnika do miejsca rozpoczęcia podróży nie został zapewniony.

6. Jeżeli jakość świadczeń zastępczych jest niższa od jakości usługi określonej w programie imprezy turystycznej, Organizator  przyznaje  odpowiednie obniżenie ceny imprezy turystycznej.

7.  Uczestnik może odrzucić zaproponowane świadczenia zastępcze tylko wtedy, gdy nie są one porównywalne z tym, co zostało uzgodnione w umowie lub jeżeli przyznana obniżka ceny jest nieodpowiednia.

8. W przypadku gdy niezgodność istotnie wpływa na realizację imprezy turystycznej, a Organizator  nie zdoła usunąć tej niezgodności w rozsądnym terminie wyznaczonym przez  Uczestnika,  Uczestnik  ma prawo do rozwiązania umowy o udział w imprezie turystycznej bez opłaty za jej rozwiązanie.

9. Jeżeli impreza turystyczna obejmuje transport uczestników, organizator zapewnia powrót Uczestnika do kraju równoważnym środkiem transportu niezwłocznie i bez obciążania go dodatkowymi kosztami .

10. Jeżeli nie jest możliwe zaproponowanie świadczeń zastępczych lub Uczestnik je odrzuci zgodnie z pkt.. 7, wówczas  Uczestnik jest uprawniony do uzyskania obniżenia ceny lub odszkodowania, lub zadośćuczynienia, bez rozwiązywania umowy.

11.W przypadku gdy niemożliwe jest zapewnienie powrotu  do kraju zgodnie z umową z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, Organizator ponosi koszty niezbędnego zakwaterowania  Uczestnika, w miarę możliwości o kategorii równoważnej do określonej w umowie o udział w imprezie turystycznej, przez okres do 3 nocy. Uprawnienie, o którym mowa   w zdaniu poprzednim, nie wyłącza stosowania przepisów korzystniejszych w tym zakresie.

12.Organizator nie może powoływać się na nieuniknione i nadzwyczajne okoliczności w celu ograniczenia odpowiedzialności, o której mowa w pkt. 11, jeżeli przedsiębiorca świadczący usługi transportowe nie może powoływać się na takie okoliczności na podstawie innych przepisów.

§ 8 Odpowiedzialność Organizatora

1.  Uczestnikowi przysługuje obniżka ceny za każdy okres, w którym stwierdzono niezgodność, chyba że została ona spowodowana wyłącznym działaniem lub zaniechaniem Uczestnika.

2. Uczestnikowi przysługuje odszkodowanie lub zadośćuczynienie za poniesione szkody lub krzywdy , których doznał w wyniku niezgodności. Uczestnikowi nie przysługuje odszkodowanie lub zadośćuczynienie za niezgodność w przypadku, gdy Organizator udowodni, że:

a)  winę za niezgodność ponosi Uczestnik

b)  winę za niezgodność ponosi osoba trzecia, niezwiązana z wykonywaniem usług turystycznych objętych umową, a niezgodności nie dało się przewidzieć lub uniknąć

c)  niezgodność została spowodowana nieuniknionymi i nadzwyczajnymi okolicznościami.

3. Jeżeli przepisy szczególne ograniczają zakres albo warunki , na jakich odszkodowanie lub zadośćuczynienie jest wypłacane przez dostawcę usług turystycznych, które są częścią imprezy turystycznej, takie same ograniczenia stosuje się do Organizatora.

4.  W przypadkach innych, niż określone w pkt.3,  odszkodowanie, jakie ma zostać wypłacone przez Organizatora ograniczone jest do trzykrotności całkowitej ceny imprezy turystycznej, z tym że  ograniczenie to nie dotyczy szkody na osobie lub szkody spowodowanej umyślnie lub w wyniku niedbalstwa. 

5.  Obniżka ceny, o której mowa w pkt. 1, odszkodowanie lub zadośćuczynienie, o których mowa w pkt.2, podlegają odpowiedniemu obniżeniu w przypadku skorzystania przez Uczestnika z obniżenia ceny lub odszkodowania, o których mowa w rozporządzeniu (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającym rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (Dz. Urz. UE L 46 z 17.02.2004, str. 1), rozporządzeniu (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącym praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007, str. 14), rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 392/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie odpowiedzialności przewoźników pasażerskich na morskich drogach wodnych z tytułu wypadków (Dz. Urz. UE L 131 z 28.05.2009, str. 24), rozporządzeniu (UE) nr 1177/2010 i rozporządzeniu (UE) nr 181/2011 albo w innych przepisach.

§ 9 Prawa i obowiązki Uczestnika 

1. Uczestnik ma prawo do wszystkich świadczeń określonych w Umowie i przewidzianych w Programie imprezy Turystycznej jako obligatoryjne. Wycieczki określone jako fakultatywne nie stanowią części umowy o świadczenie usług turystycznych.

2. Uczestnik ma prawo do korzystania z pomocy przedstawiciela Organizatora, któremu może zgłaszać wszelkie uwagi dotyczące realizacji programu Imprezy.

3. Uczestnik zobowiązany jest stosować się do wszelkich wskazówek przedstawiciela Organizatora umożliwiających realizację programu Imprezy.

4. Uczestnik zobowiązany jest do posiadania ważnych dokumentów upoważniających go do przekroczenia granic Rzeczpospolitej Polskiej, krajów tranzytowych oraz kraju docelowego, a także do przestrzegania przepisów celnych, dewizowych i porządkowych obowiązujących w tych krajach. Informujemy, że w granicach Unii Europejskiej można podróżować  na podstawie dowodu osobistego , podróżujące dzieci musza posiadać własny dokument tożsamości. Przy podróżach poza Unię Europejską uczestnik zobowiązany jest posiadać paszport. Informacje o wymogu posiadania wizy lub wymaganiach  sanitarnych zawarte są  w programie imprezy.

5. Uczestnik zobowiązany jest do ubierania stroju odpowiedniego do zwiedzanych miejsc.

6. Jeżeli Uczestnik ma przeciwskazania lekarskie do odbycia podróży i udziału w Imprezie zobowiązany jest poinformować o tym Organizatora. Uczestnik zawierając umowę deklaruje, że stan zdrowia i stopień sprawności jego oraz innych uczestników wskazanych w umowie-zgłoszeniu pozwala na udział w imprezie turystycznej zgodnie z jej programem  Imprezy turystyczne oferowane przez Organizatora nie są przeznaczone  dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

7.  Uczestnik w przypadku imprez samolotowych zobowiązany jest sprawdzić dokładny czas wyjazdu powrotnego  na 24 godziny przed  planowaną godziną wyjazdu w hotelu lub u rezydenta.

8. Uczestnik jest zobowiązany do zawiadamiania niezwłocznie Organizatora , w miarę możliwości jeszcze w czasie trwania imprezy turystycznej, z uwzględnieniem okoliczności danej sprawy,  o wszelkich niezgodnościach stwierdzonych w trakcie realizacji imprezy turystycznej. Uczestnik może kierować wiadomości, żądania lub skargi na adres Organizatora lub bezpośrednio do agenta Organizatora, za pośrednictwem którego nabył imprezę. Reklamacje lub skargi po zakończeniu imprezy należy składać w formie pisemnej.

9. Reklamacje dotyczące utraty lub uszkodzenia bagażu w czasie podróży lotniczej oraz przelotu do/z miejsca docelowego oraz   podlegają uregulowaniom Konwencji Montrealskiej Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, a także polskiej ustawy Prawo lotnicze.

§ 10 Obowiązek pomocy Organizatora

1. Organizator  niezwłocznie udziela odpowiedniej pomocy  Uczestnikowi, który znalazł się w trudnej sytuacji, w tym w  sytuacji, gdy niemożliwe jest zapewnienie powrotu do kraju zgodnie z umową z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności .

2. Pomoc, o której mowa w pkt. 1, polega w szczególności na udzieleniu Uczestnikowi :

1)  odpowiednich informacji dotyczących świadczeń zdrowotnych, władz lokalnych oraz pomocy konsularnej;

2) pomocy w skorzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość, w tym ze środków komunikacji elektronicznej oraz w skorzystaniu ze świadczeń zastępczych.

3. Organizator turystyki może żądać opłaty z tytułu udzielenia pomocy, o której mowa w pkt. 1, jeżeli trudna sytuacja powstała z wyłącznej winy umyślnej  Uczestnika lub w wyniku jego rażącego niedbalstwa. Wysokość opłaty nie może przewyższać rzeczywistych kosztów poniesionych przez Organizatora.

§ 11 Ubezpieczenie

1. W cenie Imprezy zawarte jest ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków oraz kosztów leczenia, którego zakres oraz wysokość określana jest w każdym Programie Imprezy.

2. Biuro Podróży na podstawie zawartej z SIGNAL IDUNA Polska TU S.A. umowy generalnej ubezpieczenia o nr 517998 z dnia 25.05.2020 roku zawiera na rzecz swoich klientów umowy ubezpieczenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Zakres i sumy ubezpieczenia przedstawione są w umowie uczestnictwa/umowie zgłoszenia udziału w imprezie turystycznej.

3.Warunki ubezpieczenia zostaną doręczone Uczestnikowi przy zawarciu Umowy oraz są dostępne w siedzibie Organizatora lub na stronie www.signal-iduna.pl 

4. Uczestnik ma prawo zawrzeć umowę ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w Imprezie, stosownie do oferty ubezpieczycieli dostępnej u Organizatora lub niezależnie od Organizatora u dowolnego Ubezpieczyciela.

§ 12 Przeniesienie uprawnień na osobę trzecią

1. Uczestnik może bez zgody  Organizatora przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej wszystkie przysługujące mu z tytułu umowy uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki.

2. Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków, o których mowa w  pkt 1, jest skuteczne wobec  Organizatora, jeżeli  Uczestnik zawiadomi go o tym na trwałym nośniku  nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. 

3.Jeżeli przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków, o których mowa w pkt. 1, będzie wiązać się dla Organizatora   z dodatkowymi kosztami, może on żądać ich zapłaty.  Koszty te muszą być zasadne i nie mogą przekraczać rzeczywistych kosztów poniesionych przez organizatora  na skutek przeniesienia umowy o udział w imprezie turystycznej, a Organizator ma obowiązek je wykazać.

4.  Za nieuiszczoną część ceny imprezy turystycznej oraz koszty poniesione przez Organizatora w wyniku zmiany osoby uczestniczącej w imprezie turystycznej, Uczestnik który zawarł umowę  i osoba przejmująca jego uprawnienia odpowiadają solidarnie.

5.Za osobę spełniającą warunki udziału w Imprezie uważa się w szczególności osobę spełniającą szczególne wymagania stawiane Uczestnikom danej Imprezy.

§ 13 Ustawowe zabezpieczenia na wypadek niewypłacalności Organizatora

1. Organizator potwierdza, że posiada gwarancję ubezpieczeniową na wypadek swojej niewypłacalności, której przedmiotem jest: a)zapłata kwoty niezbędnej na pokrycie kosztów powrotu Uczestników z imprezy turystycznej do miejsca wyjazdu lub planowanego powrotu z imprezy turystycznej w wypadku, gdy Organizator wbrew obowiązkowi nie zapewni tego powrotu; b)zwrot wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną w wypadku, gdy z przyczyn  dotyczących Organizatora oraz osób, które działając w jego imieniu, impreza turystyczna nie zostanie zrealizowana; c)zwrot części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, odpowiadającą części imprezy turystycznej, która nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących Organizatora oraz osób, które działają w jego imieniu.

2. Gwarancję wystawia SIGNAL IDUNA Polska TU S.A. Beneficjentem gwarancji jest Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz każdy podróżny, który zawarł umowę ze Zleceniodawcą, w okresie obowiązywania Gwarancji, w wypadku niewypłacalności Organizatora, w sprawie kontynuacji imprezy lub  organizacji powrotu do kraju należy kontaktować się z Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego, a w sprawie zwrotu całości lub części wpłat wniesionych za imprezę oraz pokrycia kosztów samodzielnego powrotu do kraju należy kontaktować się z ubezpieczycielem.  Potwierdzeniem zawarcia  zabezpieczenia jest aktualny certyfikat gwarancji ubezpieczeniowej, którego kopia stanowi załącznik do umowy-zgłoszenia.

3. Ponadto Organizator potwierdza, że odprowadza składki na Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, który jest przeznaczony na pokrycie kosztów kontynuacji imprezy lub kosztów powrotu do kraju w przypadku, gdy kwota z gwarancji ubezpieczeniowej okaże się niewystarczająca.

§ 14 Postanowienia końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych Ogólnymi Warunkami Uczestnictwa zastosowanie mają odpowiednie przepisy Ustawy z dnia 24 listopada 2017r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych , Kodeksu cywilnego oraz inne przepisy o ochronie praw konsumenta. Uczestnik w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa jest podróżnym w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 24 listopada 2017r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.

2. Wszelkie spory mogące wynikać z tytułu realizacji niniejszej Umowy będą rozstrzygane polubownie, a w razie braku porozumienia przez właściwy sąd.

3. Organizator nie bierze udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Organizator informuje, że metody pozasądowego rozwiązywania sporów wskazane są w ustawie z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, a podmiotami uprawnionymi do prowadzenia spraw z zakresu  usług turystycznych są Inspekcje Handlowe.

4.Niniejsze warunki obowiązują od dnia 24.06.2020